lørdag 28. mai 2011

O` herlige FriLørdag!


Det er så deilig med fri Lørdag!
Jeg og Sindre har sullet og kost oss hjemme, mens Sander og Pappsen har vært på marka idag!

På kjøkkenbordet står en stor Dronning Ingrid sammen med et gammelt fat, kopper og tefat!
Den SØTE "skåla" med hank er etter mine besteforeldre!
Den er jeg så GLAD i!


På stuebordet står det noen herlige roser og en av mine favoritt lysestaker!

Lillebror og jeg har kost oss på kjøkkenet, med å bake kaker til Sander`s barnebursdag i morgen!
Det er så deilig å ha fri, og bare kose seg hjemme med koselige syssler.. det er rolig og godt!
Mens jeg "ståka" på kjøkkenet koste Sindre seg med film og lek!


I går fikk jeg dette herlige Oliventreet av Mamma og Pappa da de kom hjem fra Trondheim!
Jeg ble sååå GLAD!
Kom gjerne med tips, sånn at jeg kanskje klarer og holde det i live :)


Stor sinkbøtte... Litt for stor.. men det gjorde seg der borte ved sofaen! :)


Og i bakgrunn, ser dere lillegullet, som sovnet når han koste seg og så film!
Det er deilig med rolige dager for små og store.. da er det også lov å ta seg en høneblund!
*Søtingen min*

Nå skal vi kose oss med hjemmelaget Mousakka, salat og baguetter!
Så skal vi bare nyte Lørdagskvelden sammen!

( Må vel også pynte ferdig noen kaker.. men det er bare KOS)!

Ha en DEILIG Lørdagskveld, venner!
Stor gode til dere alle fra:

Photobucket

10 kommentarer:

  1. Så koselige bilder, den arvede skålen var kjempesøt - så kos med gode minner :)

    Søte gutten som snek seg til en blund, sånne dager er gull verdt!

    Nyt kvelden og lykke til med barnebursdag :)

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  2. Hei Solveig :)
    Så koselige bilder du deler med oss ღ
    skjønne kopper og skål... Hørtes ut som
    en herlig dag dere har hatt, slike dager
    er hverdagslykke ღ gratulerer til Sander
    også :) ønsker deg en en flott kveld og
    søndag :) Stor klem fra Mette

    SvarSlett
  3. Vakre bilder og VAKKERT ineriør (som vanleg!)

    Å søtingen som kvilar seg ♥
    Eg får ikkje til å kommentere via google kontoen min,så det må bli ved hjelp av anonym!

    God søndag:)

    Klem frå (lisje)Astrid ♥

    SvarSlett
  4. Ja..det er deilig med fred og ro og bare gjøre ting i eget tempo:)
    ha en fin søndag,har ikke erfaring med oliventre...
    klemklem

    SvarSlett
  5. Lys!!!! ..må treet ha!! ;-)
    kristin

    SvarSlett
  6. Gratulerer med bursdag i heimen! Koselig bilde av han som hviler seg litt:O))
    Lys er nok tingen slik kristin sier, så få det fram ved vinduet;)
    Klem fra meg;)

    SvarSlett
  7. Det høres ut som om dere hadde en kjempekoselig lørdag hjemme med mye kos. Jeg har en liten som elsker å være med på kjøkkenet når jeg lager mat og baker, kanskje han har en liten kokk i magen :-) Jeg elsker oliventrær, men har ikke fått skaffet meg noen enda. Har skjønt at de skal stå lyst og solrikt om sommeren og kaldt og mørkt om vinteren, da skal de vannes ca. 1 gang i måneden.

    Så koselig med hilsen fra deg på bloggen min. Jeg ELSKER nybakt brød, men jeg er en veldig periodebaker. For å få ekstra saftige brød bruker jeg havregryn, da blir de ekstra gode. Kos dere i morgen, uansett hvordan været måtte bli :-)

    Ha en fin uke!

    Klem
    Netta

    SvarSlett
  8. Godt med lørdags fri og bare dulle hjemme og vere til stede. ....lukke til med sanders barnebursdag.

    SvarSlett
  9. Hørtes ut som en ordentlig kose-lørdag!

    Oliventrær tør jeg nok ikke begi meg utpå. Hi, hi, de ville nok garantert tørket ut her hos meg. Har hørt at de må stå lyst og vannes passelig. :) Lykke til!

    Ønsker deg en fin ny ukestart, Solveig!

    Klem,
    AW

    SvarSlett
  10. Koselige bilder fra hjemmet ditt,du har det virkelig nydelig:)
    Så gøy at et av bildene dine er med i boken sanselig sommer!
    Må nok få kjøpt meg den boken,har hørt mye ros om den:)
    Jeg har et par oliventrær stående ute hele sommeren,mens på vinteren står de i vinterhagen hvor det kan bli noen minusgrader,men det tåler de.Vanner de sånn ca. annenhver uke i vinterhalvåret.
    Klem Caroline

    SvarSlett

Blir så glad for at DU skriver noen ord til meg, setter stor pris på det!! :)