tirsdag 26. juli 2011

Ufattelig trist!!


Bare noen få timer etter at jeg publiserte nytt innlegg på Fredag, skjedde den grusomme tragedien i regjeringskvartalet og på Utøya!
Kan ikke fatte og begripe at noen kan gjøre noe sånt...
Vi har tent lys, vi har snakket sammen, vært sammen, gått i fakkeltog og sett mange ufattelige historier på Nyhetene!


I kveld sitter jeg litt tom i sofakroken, har sett på Sommertid og hørt gripende historeier av ungdommene fra Utøya!
Jeg tenner lys i stua, og tenker på alle de som har mistet sine kjære!


Norge er et lite land, og jammen står vi sammen! <3


‎"Hat er en nærliggende følelse. Ønsket om hevn en naturlig reakjson. Men vi, Norge, skal ikke hate og vi skal ikke hevne. Vi skal stå sammen i sorgen, i håpet og i troen på det ungdommene på Utøya jobbet for, nemlig et bedre samfunn."♥

Klem fra:

Photobucket

7 kommentarer:

  1. Ja dette er helt ubeskrivelig og meningsløst.. Tenker på alle som fikk sine kjære brutalt revet bort. Ufattelige historier dukker opp på tv-skjærmen og tårene renner hver gang.

    Den store folkemengden som møtte opp i alle rose/fakkeltåg rundt om i norge i går sier sitt.

    SvarSlett
  2. Hei Solveig.
    Grusomt det som skjedde i Oslo,
    la oss håpe det blir med dette.
    En mormor her hvor jeg bor mistet
    sitt barnebarn på 16,det er
    ufattelig trist. Godt å se hvor
    sammensveisa vi egentlig er her
    i Norge. Har sittet klistra til
    skjermen de siste dagene,mange
    vonde historier som kommer fram.
    Klem.

    SvarSlett
  3. Er ufattelig det som skjedde i Oslo ja, og jeg fikk i helga vite at en jeg kjenner er hardt skadet etter bomben i regjeringsbygget.
    Følelsene svinger fra sinne til frykt....håpløshet og følelsen av å ville gjøre noe for å hjelpe de som har det værst.

    Er godt å se at vi står sammen og at vi bekjemper ondskapen med kjærlighet .....

    Klem..

    SvarSlett
  4. Ufattelig trist!
    Jeg har sittet som i litt sjokk helt siden fredag føler jeg, har ikke fått gjort noe... mine tanker er hele tiden hos de døde, savnede, skadde, overlevende og deres pårørende ♥
    Men også hos alle landets HELTER!
    Norge har vist seg som det vakreste i verden - størst av alt er kjærligheten ♥

    Klem Line

    SvarSlett
  5. Hei kjære Solveig!
    Tusen takk for hilsen og omtanken :) Ja, dette er en så forferdelig tragedie, som det er vanskelig å kunne forstå har skjedd her i Norge. Hjertet mitt blør, og tankene mine går til alle skadde, savnede, overlevende og pårørende, over tapet av de flotte menneskene som har gått bort. Godt å se og oppleve at landet vårt står sammen i denne tragedien ♥

    Stor goklem fra Hildegunn

    SvarSlett
  6. Flott innlegg av deg ♥ Tusen takk for gode ord hos meg!!! Alle er i sjokk at noe slikt kunne skje i lille Norge. Nå må vi sakte men sikkert ta tilbake hverdagen og ta ekstra godt vare på hverandre.♥
    Klem Tove

    SvarSlett
  7. Takk for et godt innlegg. Her har eldstemann mistet en venn. Det går bra med han men jeg kjenner som mor den dype fortvilelsene rive i hjertet. Gråter hver dag og føler meg som du sier selv tom. Ting som er viktige ellers i hverdagen fortoner seg så meningsløst. Jeg tenker på alle ungdommene som mistet livet i skremmende frykt og de som overlevde og må leve med frykten resten av livet. Mange har mistet sine aller kjæreste. Hjertet brister fullstendig når man går rundt med slike tanker. Selv om man ikke er nærmest pårørende er det utrolig takknemlig på en måte å lese og se at andre reagerer slik også. Dette gjør innmari vondt. Gleden og trøsten i det hele er at vi til tross "its" forsøk på "budskap" står Norge mere sammensveiset uansett etnisitet og farge.Det er jeg så utrolig glad for.
    Go trøste klem.
    Line Cathrin

    SvarSlett

Blir så glad for at DU skriver noen ord til meg, setter stor pris på det!! :)